http://s12.picofile.com/file/8398739818/ae46982c736c960b78aa28819edf9cf0.jpg

به شخصه واقعا از آدمایی که با غلط املایی چیزی رو مینویسن بدم میاد.

یه سری املای درست یه کلمه رو بلد نیستن یا یه عده هم صرفا جهت خنده و مسخره بازی با غلط املایی مینویسن، با این دسته کاری ندارم ولی یه سریا هستن دقیقا املای درستو میدونن ولی بازم غلط مینویسن اونم نه برای مسخره بازی، توی یه متن کاملا جدی!

دیشب تو اینستا یه دختره یه پستی گذاشته بود که اصلا با مضمون پستش کاری ندارم، ولی توی کپشن یه سری چیزایی رو با جدیت تمام نوشته بود، میدونین چی شد، من براش کامنت گذاشتم که دختر خوب! "لهن" دیگه چیه آخه|: "لحن" درسته...

و خب شروع کرد توضیحات الکی که قرار نی اینجا امتحان املا بدم و همین که فهمیدی منظورم چیه کافیه!

میدونین من فارسی رو خیلی دوس دارم، با این که اصلا زبون کاملی نیست و با این که حتی زبان مادریمم نیست بازم دوسش دارم و بدم میاد از کسایی که اینجوری زبونی که باهاش حرف میزنن رو میبرن زیر سوال!

اگه قرار بود هرکی هر کلمه ای رو هرجور عشقش میکشه بنویسه چون رو کیبورد دستش راحت تر روی اون حرف رفته واقعا دیگه املا و دستور فارسی اصلا برای چی به وجود اومده بود؟

پس اصلا برای چی تو الفبا ح و ه داریم که صداشون یکیه؟ با بدتر، ث ص س |: ظ ز ذ ض ... اگه املا و طرز نوشتن کلمات مهم نبود که یدونه از هر حرف کفایت میکرد!

میدونین این یه نمونه کوچیک بود، با اینطور آدما زیاد برخورد داشتم و هر دفه هم خیلی منطقی باهاشون حرف زدم که اشتباهشونو درست کنن ولی یه عده کلا معلوم نیس تو مغزشون چیه، طلبکار میشن|:

یه نمونه دیگش کسایین که الفبای فارسی رو ننگ میدونن و فینگلیش مینویسن چون حروفات انگلیسی باکلاس تره|:

ینی دقیقا رو اعصابمن این موجودات، دیدنشونم فشار خونمو میبره بالا|:

 

بگذریم...

*نفس عمیق*

امروز روز هشتم شرح حال نویسیه و هوا هم ابریه، همونطوری که دوست دارم((=

پی نوشت: همچنان آفت دهان خر است.

*به دنبال آسایش روان خویش موزیک لایت و ملایمی پلی میکند و چای را هورت میکشد*

 

 

 

سوال امروز اینه:

×* پنج ایده بنویس، درباره ی هرچیزی که می خواهی. از طعم اختراع نشده ی بستنی تا جایی که آرزوی دیدنش را داری. از کتاب هایی که نباید به فیلم تبدیل می شدند تا فیلم هایی که بهتر بود سریال تلوزیونی می شدند.

خیله خوب XD

قراره پاشیده بشیم، الان میفهمین چرا.

اگه یه مقدار منو بشناسین یا تو واقعیت از دوستا یا نزدیکاتون باشم به وضوح میفهمین که من چقدر به حیوونا و جک و جونورا عشق میورزم XD

و خب اگه دست خودم بود خونه رو به باغ وحش تبدیل میکردم '-'...

یکی از حیوونایی که از اعماق وجودم دوسش دارم دلفینه *-*

ولی از اونجایی که دلفین رو نمیشه تو خونه نگه داشت، ایده ی من این بود که مهندس ژنتیک بشم و ژن های یه دلفینو اصلاح کنم تا خشکی زی بشه *-*

یا مثلا یکی دیگه از حیوونای مورد علاقم فیله *---* ووییی... و خب چون فیل واقعا تو خونه جا نمیشه|: میخوام دوباره با علم مهندسی ژنتیک اصلاح ژن انجام بدم و فیل خونگی و کوچولو در حد یه سگ یا گربه به وجود بیارم *-*...

یکی از اختراعاتی که بشر هنوز بهش کاملا دست نیافته اما به نظر من خیلی مهم و حیاتیه آینه ی پرو لباسه، مثلا رفتی لباس بخری. قبل از خرید که میخوای پرو کنی ببینی تو بدنت چجوری میمونه دیگه لازم نیست لباستو عوض کنی، میری وایمیستی جلوی آینه هه و به صورت مجازی اون آینه لباس مورد نظر رو تنت میکنه '-'...

خیلی چیز مهمیه... باید وجود داشته باشه اصن '-'...

و یکی دیگه از چیزایی که باید ساخته بشه تکنولوژی ارسال بو هست '-' 

الان از راهای مختلف و سوشال مدیا و این چیزا عکس و ویدیو و نوشته و صدا میشه فرستاد ولی نمیشه بو فرستاد و این غم انگیزه|": 

مثلا یه نفر بخواد از یه آنلاین شاپ عطر بخره باید چجوری بفهمه اون عطره چه بویی میده و ازش خوشش میاد یا نه؟'-' 

یه یادی هم از تفکرات یکی از دوستای مدرسم -فاضله- بکنم که هر روز خدا تو راه برگشت خونه میگفت باید درخت پیتزا وجود میداشت XD 

مثلا میوه هاش پیتزا میبودن و شیره ی درخت هم نوشابه بود '-'... مثلا یه شاخه رو میشکوندی شرررر نوشابه میریخت بیرون XD 

این وسط یه اشاره ی کوچیکی هم به واکسن کرونا بکنم، چون واقعا بهش نیاز داریم'-'

اهم اهم... بذارین در مورد چیزای دم دستی تر مثل همون طعم بستنی و فیلم و کتاب حرف بزنم[=...

ملکه ی سرخ یکی از خفن ترین کتاباییه که به زندگیم خوندم و از ته دلم دوسش دارم((=

همون موقعی که داشتم میخوندمش یه سری خبرایی شنیدم مبنی بر این که قراره براش فیلم بسازن، ینی میخوام کلمو بکوبم به دیوار|: من میدونم اگه برای همچین شاهکاری فیلم ساخته بشه نابود میشه، به فنا میره، توروخدا بذارین به همون نوشته ها اکتفا کنیم گند نزنین به روزگار من که اعصابشو ندارم اه|"":

در مورد فیلم هایی هم که ساخته شدن ولی هرگز نباید ساخته میشدن هم گزینه های زیادی دارم، اگه میتونستم محوشون میکردم، مثل لایو اکشن خادم سیاه|: 

آخه برادر من این چی بود شما ساختین، کل ابهت سباستین رو بردین زیر سوال، تمام جذابیتش با خاک یکسان شد اه|":

یه چیزی که از ته دلم ازش مطمئنم اینه که برای انیمه یوری آن آیس نباید فصل دوم ساخته شه|:

با منم بحث نکنین، یقین دارم اگه فصل دومی براش ساخته بشه گند میزنن بهش، من خودم تقریبا فوجوشی ام و از یائویی نه ولی از شونن آی خوشم میاد ولی میدونم اگه فصل جدیدی ساخته بشه قراره یوریو و اوتابک فرو برن تو هم|:

یوریو هم پسر منه، اختیارشم دست منه|: اه|:

در مقابل به نظرم وقتش رسیده که برای نوراگامی فصل سوم بسازن '-' ناموسا من چهار ساله اوتاکو ام و از اون وقتی که یادم میاد همه منتظر فصل سوم نوراگامی بودن ولی هنوز گیر کرده تو گلوی سازنده، چرا نمیسازنش واقعا؟|: ایش|:

البته از این دست انیمه ها که قراره فسیل بشیم ولی فصل جدیدشون نیاد زیاد هستن، مثلا یونا دختر سپیده دم'-'...

 

پی نوشت: تریلر اتکو دیدین اومده؟D=

یاح برای فصل جدید خیلی هیجان مندم، هرچند همه میگن گرافیکش داغون شده به خاطر استودیو ولی من مخالفم، از رو یه تریلر سه دیقه ای که نمیشه قضاوت کرد|:

تازه این یه نسخه ویرایش نشده بوده و یونکو سان گفته گرافیکش قرار نیست تغییر کنه *-*